października 09, 2017

"Dziewczyna z Brooklynu" Guillaume Musso






Tytuł: Dziewczyna z Brooklynu
Autor: Guillaume Musso 
Liczba stron: 368
Wydawnictwo: Albatros 
Moja ocena: 9/10








"W pewnym wieku człowiek nie boi się już niczego... z wyjątkiem wspomnień."

Dziewczyna z Brooklynu Guillaume Musso jest pierwszą książką tego autora, którą miałam okazję przeczytać. Muszę przyznać, że na początku książka średnio przypadła mi do gustu, jednak na szczęście z kolejną przeczytaną stroną było już tylko lepiej. Jestem pewna tego, że sięgnę po inne książki autorstwa Guillaume Musso.

Raphaël Barthélémy to pisarz kryminałów i thrillerów. Za trzy tygodnie ma brać ślub ze swoją narzeczoną Anną Becker- młodą lekarką. Jednak coś nie daje spokoju przyszłemu mężowi, a mianowicie chodzi o przeszłość jego narzeczonej, która owiana jest wielką tajemnicą. Raphaël zaczyna naciskać na Annę, aby wyjawiła mu prawdę o swojej przeszłości, ta nie wytrzymuje i pokazuje mu pewne zdjęcie mówiąc przy tym: „Ja to zrobiłam”.  Kiedy mężczyzna w końcu dowiaduje się prawdy, wychodzi zostawiając Annę samą. Po kilkunastominutowym spacerze Raphaël wraca do hotelowego pokoju, jednak nie zastaje w nim narzeczonej. Anna znika, a Raphaël  postanawia dowiedzieć się czegoś więcej na temat swojej narzeczonej prowadząc własne śledztwo. Co takiego wydarzyło się życiu Anny Becker?


Dziewczyna z Brooklynu to zaskakujący thriller, choć sama okładka i tytuł książki może nieco zmylić czytelnika. Jeżeli chodzi o fabułę książki to moim zdaniem to prawdziwe dzieło sztuki! Tak, tak i jeszcze raz tak! Nagłe zniknięcie, nierozwiązana sprawa sprzed lat i tajemnicze zabójstwa to jest to co lubię najbardziej! 
Guillaume Musso przedstawił nam niesamowicie wciągająca historię Anny Becker, która po dramatycznych przeżyciach, jakie miały miejsce w dzieciństwie stara się żyć normalnie. Jednak wiadomo, że demony przeszłości często dają o sobie znać w teraźniejszości.  Już na samym początku książki mamy do czynienia z tajemnicą, którą główny bohater postanawia rozwiązać, przez co czytelnik nie może oderwać się od książki, chcąc jak najszybciej dowiedzieć się, co takiego wydarzyło się w życiu głównej bohaterki. 
Musso wprowadza nas do świata pełnego tajemnic i zagadek, a rozwiązanie z nich jednej niesie za sobą kolejną. W książce nie można narzekać na nudę czy brak akcji (o nie!). Książka pełna jest niespodziewanych zwrotów akcji, zawiłej fabuł oraz emocji. Podczas czytania Dziewczyny z Brooklynu niejednokrotnie towarzyszyło mi uczucie strachu, niepokoju, co ja osobiście uwielbiam! 
Jedynym minusem, jaki znalazłam w książce były długie opisy poszczególnych miejsce. Nie ukrywam, że momentami miałam ochotę po prostu je ominąć i wrócić do akcji książki.

Czy mogę polecić tę książkę? No, ba! Oczywiście, że polecam, co prawda nie jestem znawcą Musso, ale myślę, że książka przypadnie do gustu miłośnikom kryminałów i thrillerów

4 komentarze:

  1. Mi książka też się spodobała :)
    https://czytajzpauelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. po okładkach człowiek przypuszcza, że to jakieś rzewne romansidło, a to dobry kawałek thrillera! Jeszcze tej książki nie czytałam, ale zamierzam w najbliższym czasie. Bo jestem jej szalenie ciekawa, tym bardziej że do tej pory styczności z prozą Musso nie miałam.

    Pozdrawiam,
    Paulina z linekwksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna osoba poleca tę książkę :D Chyba pora w nią zainwestować :D

    Pozdrawiam,
    book-hobby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. MAM! Ostatnio znalazłem w Biedronce za 25 zł i kupłem :) Zobaczymy , czy na prawdę taka dobra ;)
    Pozdrawiam
    https://bartoszczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 bookerkaa , Blogger