lipca 24, 2017

"Szklany tron" Sarah J. Maas







Tytuł: Szklany tron
Autor: Sarah J. Maas
Liczba stron: 520
Wydawnictwo: Uroboros
Moja ocena: 4,5/5








"Najprawdziwszym złem na świecie są czyny człowieka."

Sarah J. Maas poprzez Szklany tron zyskała rzesze  fanów. Spotkałam się z różnymi opiniami na temat tej książki jedni wychwalają ją pod niebiosa, inni krytykują. Nie było to moje pierwsze spotkanie z tą autorką ponieważ jakiś czas temu miałam okazje przeczytać Dwór cierni i róż oraz Dwór mgieł i furii, którymi byłam po prostu zachwycona, dlatego też z wielką chęcią sięgnęłam po Szklany tron.

Celeana to siedemnastolatka, która została wyszkolona na najlepszą zabójczynie. Dziewczyna popełniła jednak pewien błąd, za który przyjdzie jej zapłacić wysoką cenę. Zostaje ona złapana i skazana na dożywotnie prace w kopalni soli w Endovier. Wydawało by się, że los dziewczyny jest już przesądzony jednak otrzymuje ona pewną propozycję od samego księcia Doriana, która może odmienić jej życie. Może ona odzyskać wolność i już nigdy nie wracać do kopalni, gdzie czeka ją jedynie śmierć.  Jedyne co musi zrobić to wziąć udział w turnieju na śmierć i życie o tytuł Królewskiej Obrończyni. Jeżeli wygra zyska upragnioną wolność, jeżeli przegra czeka ją śmierć. Celeana zgadza się by wziąć udział w konkursie i wraz z Dorianem oraz kapitanem gwardii Chaolem wyrusza w podróż do Rifthold. Po przybyciu do zamku zabójczyni zyskuje nową tożsamość, a pod okiem kapitana gwardii rozpoczyna przygotowania do turnieju. Niepodziewanie w zamku zaczynają dziać się dziwne rzeczy, a uczestnicy giną w niewyjaśnionych okolicznościach. Czy Celeanie uda się odkryć prawdę na temat zabójcy? 


Przyznam szczerze, że nie wiem od czego mam zacząć. Bardzo lubię twórczość Sarah J.Maas autorka pisze swoje powieści w taki sposób, że czytelnikowi trudno oderwać się od lektury chcąc więcej i więcej. Według mnie na duży  plus zasługuje już  sam pomysł na fabułę książki. Główną bohaterką jest siedemnastoletnia Celeana, która pomimo tego iż od najmłodszych lat szkolona była na bezwzględną zabójczynię to liczne treningi nie pozbawiły jej delikatności oraz wrażliwości. Kolejnym z głównych bohaterów jest książę Dorian, który okazuje się być przeciwieństwem swojego okrutnego i bezwzględnego ojca. Książę okazał się bowiem być człowiekiem  szlachetnym, mającym na uwadze dobro swojego ludu. Na uwagę zasługuje również postać kapitana gwardii- Chaola to pod jego okiem Celeana zaczyna treningi, które mają ją przygotować do turnieju. Z początku kapitan gwardii jest nieufny w stosunku do zabójczyni jednak z czasem ich relacje ulegają zmianie i stają się sobie coraz bliżsi. 


Sarah J. Maas zabiera nas w świat pełen intryg, spisków oraz manipulacji. Kolejnym dużym plusem Szklanego tronu jest według mnie sama akcja książki, która rozpoczyna się już od pierwszej strony i trwa do samego końca. W powieście nie mogło zabraknąć wątku miłosnego. W tym przypadku mamy do czynienia z miłosnym trójkątem pomiędzy Celeaną, Dorianem, a Chaolem.  Jeśli chodzi o mnie to bliższy memu sercu od początku okazał się Chaol. 

Szklany tron skradł moje serce i już nie mogę doczekać się aż sięgnę po Koronę w mroku i poznam dalsze losy bohaterów. Myślę, że to książka idealna dla każdego fana fantasy! 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam Szklany tron 😍 i strasznie ubolewam nad tym, że brak czasu nie pozwala mi na sięgnięcie po kolejne części 😭

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja uwielbiam tą serię *.* Pierwszy tom był świetny, ale z każdym kolejnym, jest coraz lepiej :D No, może jedynie na "Koronie w mroku" lekki spadek formy (wg mnie), ale i tak jest super ^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że z czystej ciekawości zajrzałam na twojego bloga i przeczytałam recenzję Szklanego tronu :) Cieszę się, że Ci się podobała ta książka! Mogę zapewnić Cię, że kolejne części są jeszcze lepsze. Sarah J.Maas dopiero co się rozkręca. Przede mną już Imperium burz i nie mogę się doczekać kiedy się za niego zabiorę ♥

    pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    bookwormpl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 bookerkaa , Blogger