maja 22, 2017

"Rewizja" Remigiusz Mróz






Tytuł: Rewizja
Autor: Remigiusz Mróz
Liczba stron: 624
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Moja ocena: 4/5











"Szary człowiek kontra wielka korporacja. Dyskryminacja kontra tolerancja. Chyłka kontra Oryński."

Rewizja jest trzecią i na szczęście nie ostatnią częścią przygód Zordona i Chyłki. Zarówno jak w poprzednich częściach tak samo w tej  Remigiusz Mróz namieszał w mojej głowie.

Po odejściu z kancelarii Żelazny&­ McVay Chyłka popadła w problemy alkoholowe. Niegdyś prawniczka pracująca w renomowanej kancelarii dziś udziela porad prawnych w centrum handlowym. Pewnego dnia na warszawskim Ursynowie w brutalny sposób zostaje zgwałcona  i zamordowana kobieta z dzieckiem. Głównym podejrzanym w tej sprawie zostaje mąż kobiety, który jest Romem. Obrony oskarżonego podejmuje się Chyłka. Wierzy ona w niewinność swojego klienta, jednak wszystkie dowody świadczą przeciwko niemu. Na miejscu zbrodni zostają znalezione ślady DNA oskarżonego. Ponadto w grę wchodzi również milionowe odszkodowanie, które mężczyzna otrzymałby po śmierci żony i dziecka. Jednak firma ubezpieczeniowa robi wszystko, aby nie wypłacić odszkodowania. Wchodzą oni na drogę sądową, a reprezentować ma ich kancelaria Żel­zny­& McVay. Chyłka kontra Kordian? Może być ciekawie. 



Trzecią część przygód Chyłki i Zordona uważam za równie udaną jak dwie poprzednie. Co prawda Chyłka i Kordian już nie razem lecz osobno, ale równie ciekawie.  Zupełnie nie wiem czemu obawiałam się rozdzielnia głównych bohaterów być może dlatego, że tak polubiłam ten duet. Chyłka w tej części dotknęła dna. Musiała pożegnać się z pracą w renomowanej kancelarii. Alkohol jest jej największym przyjacielem. Bardzo często sięga po swoją lubioną tequile i „małpkę”, jednak nie straciła ona ciętego języka i nadal mówiła to co jej ślina na język przyniosła. Kordiana zwanego Zordonem również mamy okazję poznać z zupełnie innej strony.  Staje się on zdeterminowany, gotowy na wiele poświęceń, aby wspiąć się po szczeblach kariery. Przyznam szczerze, że mnie osobiście przez większą część książki postawa Zordona w stosunku do Chyłki  po prostu denerwowała!

Remigiusz Mróz w Rewizji porusza temat dyskryminacji mniejszości rasowych żyjących w naszym kraju. W tym przypadku chodzi o Romów, gdzie każdy z nich uważany jest za złodzieja, mordercę, gwałciciela. Nie trudno nie zgodzić się z autorem. Wielu z nas właśnie w taki sposób odbiera Romów. Nigdy nie zagłębiałam się w kulturę romską , ich tradycje i obyczaje, a dzięki autorowi mogłam poznać nieco ich zwyczaje.  Jeżeli chodzi o akcję, której w książce nie brakuje jest ona równie dynamiczna jak w poprzednich częściach. Nie zabraknie tu intryg, korupcji, dylematów moralnych, a samo zakończenie wbiło mnie w fotel!

Nie pozostaje mi nic innego jak sięgnąć po czwarty tom, a tym którzy jeszcze nie czytali Rewizji gorąco polecam. Naprawdę warto! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 bookerkaa , Blogger