czerwca 19, 2017

"Promyczek" Kim Holden






Tytuł: Promyczek 
Autor: Kim Holden 
Liczba stron: 592
Wydawnictwo: Filia
Moja ocena: 5/5









"Masz przed sobą wspaniałe życie. Przeżyj je co do minuty. Zacznij już teraz."

Promyczek Kim Holden długo leżał u mnie na półce i cierpliwie czekał na swoją kolej. Książkę kupiłam jakiś czas temu i zupełnie nie wiem dlaczego zwlekałam tak długo by ją przeczytać. Nadszedł jednak czas, że i Promyczek doczekał się przeczytania. Jest to jedna z nielicznych książek, która wywołała u mnie lawinę łez. Historia zaserwowana przez Kim Holden na długo pozostanie u mnie w pamięci. 

Kate nigdy nie miała łatwego życia. Jednak pomimo cierpienia i tragedii jaka ją spotkała stara się ona iść przez życie z uśmiechem na twarzy, nie tracąc pogody ducha. Kate, która jest wspaniałą dziewczyną nazywana jest przez swojego najlepszego przyjaciela Gusa, Promyczkiem. Pewnego dnia postanawia ona zmienić swoje dotychczasowe życie. Zostawia swojego najlepszego przyjaciela i wyjeżdża z rodzinnego San Diego do Grant w Minnesocie, gdzie ma rozpocząć studia. Kate nigdy nie wierzyła w miłość i zupełnie nie spodziewa się tego, że przyjdzie jej zakochać się w chłopaku imieniem Keller. Obydwoje jednak posiadają pewne tajemnice, które w końcu wyjdą na jaw… 



Promyczek to historia, która z pewnością na długo zapadnie w mojej pamięci. Uwielbiam główną bohaterkę Kate. Chciałabym, aby w moim życiu pojawiła się taka osoba. Pokochałam ją od razu i nie ma w niej ani jednej rzeczy, która mi się nie podoba. Kate jest spóźnialską, kawoholiczką, która pomimo  tego, że los nie był dla niej łaskawy kocha ludzi zarażając ich swoim optymizmem.  Szybko odnajduje się w nowy miejscu i jeszcze szybciej zyskuje nowych przyjaciół. Kate niemal natychmiast zaprzyjaźnia się z Claytonem- chłopakiem mieszkającym po sąsiedzku oraz Petem jego współlokatorem. Poznaje również Sherry, z która pracuje w kwiaciarni oraz Kellera, który gdy tylko zobaczył Kate zwariował na jej punkcie. 
Nie możemy również zapomnieć o Gusie najlepszym przyjacielu Kate z dzieciństwa. Jest on przystojnym, wokalistą zespołu rockowego, który właśnie rozpoczyna swoją karierę. Pomimo dzielących ich kilometrów Gus i Kate codziennie ze sobą rozmawiają, wspierają się i wzajemnie motywują do działania, a uczucie jakie ich łączy jest wyjątkowe. 

Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie. Pomimo tego, że nie należy ona do cienkich, bo ma prawie sześćset stron przeczytałam ją bardzo szybko, ale to wszystko zasługa Kate Holden, która napisała fantastyczną książkę nie tylko o miłości. Zwraca ona uwagę również na to jak bardzo ważny jest drugi człowiek, że warto kochać , pomagać i cieszyć się życiem. 
Śmiało mogę stwierdzić, że Promyczek jest jedną z piękniejszych książek jaką miałam okazję ostatnio czytać. Historia jaką przedstawiła nam autorka sprawiła, że wylałam morze łez. Dawno żadna książka nie wzbudziła we mnie tylu emocji, śmiałam się i płakałam razem z bohaterką poznając jej historię. Kim Holden sprawiła, że moje serce pękło na milion kawałków, a ostatnie strony czytało mi się naprawdę ciężko ze względu na płynące z oczu łzy.

Czy polecam? No oczywiście, że tak! Ja pokochałam Promyczka! 







5 komentarzy:

  1. Po takiej recenzji chcę przeczytać!! 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj musisz! :) Ja żałuję jedynie tego, że tyle czasu odkładałam tą książkę mając ją na półce.

      Usuń
  2. Ja jakoś nie mogę się przekonać do tej książki mój blog

    OdpowiedzUsuń
  3. Czaję się na tą książkę już parę miesięcy, ale zawsze w ostatniej chwili decyduje się na coś innego :/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 bookerkaa , Blogger